Ojämna kunskaper i Office 365 bromsar arbetsflödet
Jag har arbetat med Office 365 under lång tid men märker allt tydligare att mina kunskaper är väldigt ojämna mellan de olika programmen. I vissa delar känner jag mig trygg medan andra verktyg använder jag mer av vana än av förståelse vilket ibland leder till onödigt krångel. Särskilt när jag behöver samarbeta i Teams eller ta fram presentationer i PowerPoint känner jag att jag saknar ett genomtänkt arbetssätt. Det gör att uppgifter tar längre tid och jag undviker ibland vissa funktioner eftersom jag inte riktigt vet hur de passar in i helheten. Jag skulle vilja bygga en jämnare grund i hela Office 365 istället för att fylla på kunskap slumpmässigt.
17 Views

Jag hade exakt samma känsla tidigare och insåg att problemet låg i att jag lärde mig verktygen var för sig utan någon gemensam struktur. För mig hjälpte det att arbeta med ett upplägg där varje Officeprogram är en egen kurs men ändå del av ett sammanhängande paket. Då kunde jag fokusera på de delar där jag kände mig osäker samtidigt som jag fick bättre förståelse för hur allt samverkar i praktiken. Om du vill jobba på det sättet kan du titta på Onlinekurs Office 365 eftersom ett sådant paket täcker Excel Word Outlook PowerPoint och Teams i ett gemensamt sammanhang.